marți, 4 mai 2010

Si totusi stresul exista...

Am intrat in linie dreapta...mai sunt 2 luni pana la nunta si deja am intrat intr-o semi panica legata de pregatiri si de buget. Intim legat de temerile mele de mai sus au aparut si durerile de cap, insomniile, depresia, starile de iritare si nervii. Mi-am zis ca astea or sa treaca de la sine, asa cum ma astept sa treaca si toate celelalte probleme cu nunta... numai daca imi propun asta si daca gandesc pozitiv, ma relaxez si ma gandesc ca totul va fi bine. Ei...dar surpriza! Nu s-a intamplat asa. Ba din contra... toate simptomele mele pre-nunta s-au intensificat si mi-am dat seama in scurt timp, dupa cateva scene si crize de nervi cu partenerul meu de viata (in curand, mirele si in viitorul apropiat, sotul) ca nu se mai poate asa si ca trebuie sa ma organizez si sa iau initiativa.

Asadar, azi e ziua in care mi-am adus in jur caietul meu galben lamaie cu sina (ala pe care scrie mare Planificare nunta si pe care l-am cam abandonat de vreo cateva saptamani pe un raft), markere, pixuri, coli albe, laptopul si paginile mele preferate legate de organizarea nuntii, o portocala, telefonul si calendarul! Deci e sigur! Muzica merge, mainile mele tasteaza sigur si rapid si m-am apucat de organizat serios pentru cat a mai ramas din nunta...receptie si alea alea.

..................................................................

Urmarind doua tipuri de planificari (cele 2 preferate alese de mine acum ceva vreme) si comparand cu ce am facut pana acum si cat a mai ramas pana la ziua cea mare, am insumat pe caietul galben 17 puncte care trebuie rezolvate luna asta, in mai.

M-am cam speriat, recunosc, dar macar bine ca fac asta acum si nu in prag de nunta. As fi preferat sa fac ca marea majoritate a americancelor pe care le vad la tv, sa urlu si sa dau ordine unui consultant in organizare nunti, dar in lumea reala, eu sunt organizatoarea.

Eu trebuie sa ma pun singura la facut exercitii de tonefiere ca sa arat bine in rochia mea alba cea scurta cu volane. Eu trebuie sa ma conving ca pot sa imi gasesc cei mai buni furnizori de flori si de ornamente pentru mesele de la receptie. Eu trebuie sa ma orientez pentru felurile de mancare pe care le vom oferi invitatilor in seara receptiei. Eu... trebuie sa imi dau suturile in fund si sa ma mobilizez sa fac treaba asta sa mearga. Pentru ca nici mirele si nici familiile noastre nu sunt destul de motivati sa puna niste vaselina pe rotile masinariei asteia care se cheama NuntA!

Ma tot bate gandul de ceva vreme sa imi fac afacere pe organizare de evenimente festive- gen nunta- dar psihologul din mine imi tot spune ca nu am cum sa fac asta si sa ies castigatoare atata vreme cat eu nu sunt in stare sa ma organizez singura pentru propria mea nunta.

Timpul asta parca uneori era prietenul meu...acum imi este dusmanul din umbra. Si incepe sa imi bata inima mai tare...tic tic tic tac...DONG!

Stiu ca nu sunt singura care simte toate chestiile astea si ca tot asa, nu sunt singura care si-a tras suturi in poponeata, netonifiata destul, ca sa se trezeasca la realitate si sa isi puna mintea la contributie sa faca totul sa mearga.

Va tin la curent daca reusesc sa ma tin de asta sau nu.



Intre timp:
- invitatiile (de hotarat modelul, de gasit modalitatea de imprimare, tipul de hartie, numarul invitatilor care vor primi invitatiile imprimate, modalitatea de impartire, gasit adrese si facut timp de intalniri face to face cu potentialii nostri invitati);
- fotograf (si cameraman) pentru ziua de dinainte sau chiar in ziua nuntii; ne-am face noi singuri fotografiile daca nu ar fi chiar o bataie de cap in plus...desi mi-ar placea tare mult sa fiu eu cea care fotografiaza...:)
- capela de la Castel- cat costa, cat dureaza, daca trebuie sau nu ornat inauntru si afara;
- coafura si machiajul pentru ziua nuntii - culori, modele, tip, cine le face si cat costa;
- de definitivat meniul pentru receptie;
- ce companie de decoratiuni va fi aleasa pentru a ne aduce piesele centrale si fetele de masa/scaune;
- costumul mirelui - de achizitionat;
- pantofii si volul pentru mine;
- verighetele noastre- ce model ramane pana la urma, materialul, cat costa si de unde ni le luam/unde ni le facem;
- rochite si accesorii pentru domnisoarele de onoare - daca ramane sa le imbrac eu intr-un anume fel, sau le las pe ele de capul lor, sa vina cum se simt mai bine;
- marturii pentru invitati;
- cadouri pentru nasi si familie...d-re de onoare;
- accesorii de nunta (cos de flori, lumanari, perna de verighete);
- dansul mirilor- adica noi- daca il mai facem si daca da, ce dansam pana la urma;
- transport pentru ziua nuntii.

Pfu....si eu credeam ca mai sunt putine de rezolvat..dar daca le iau pe fiecare la puricat imi dau seama ca nu va fi usor deloc dar nici imposibil.

Wish me luck girls!

4 comentarii:

  1. sa incep si eu cu linie si de la capat?
    - fotograful si cameramanul e ff esential sa nu aiba ceva planificat ptr data aia..ca nu esti singura care se marita(plus ca tre' sa fie si unu meserias,mare mare atentie sa faceti si sedinta cu el de cum ai vrea tu sa fie..sa nu te apuce nervii ca are faze de genul"ginerica ia mana lu' miresuca si pup-o acu"
    -coafa si machiaj,baga si o sedinta inainte,te poate costa mai mult dar esti sigura ca e ok
    -rochite donsoare de mireasa..te hotarasi daca sunt mai mult de 1 pan' la urma?
    -aia cu cadourile ptr invitati imi place:)) nu o ignora!!!
    -dansul mirilor; sa nu va prind ca nu faceti ceva!!!orice,gasiti voi stii tu
    -transport...sper s aimi iau carnetul de motor pana atunci...si poate te iau pe motor:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci sa inteleg ca te-a prins deja rolul de d-ra de onoare? F bine, ca am nevoie de sfaturi si de suturi in fund. :)Cat despre motor, atata timp cat nu te julesti in genunchi, nu iti pui nasu in ghips sau guler pentru gat e bine. Vii cum si pe ce crezi tu. DAr pe mine nu ma sui pe asa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit si eu lista de griji- mi-o aduc aminte pe a mea si agendele prafuite in care planificam eu nunta si care s-au dovedit inutile si departe de realitate...daca imi permiti niste comentarii:
    -la fotograful oficial mai adauga si cativa prieteni binevoitori- au avantajul elementului surpriza- vor surprinde cadre la care nu te astepti si in plus ei te cunosc mai bine decat fotograful angajat si vor prinde aspecte haioase, familiare, dragute (la noi a functionat)
    - invitatiile sunt "so over-rated": in general se arunca rapid deci nu merita efortul- eu am ramas cu mai bine de jumatate dintre invitatii neimpartite, ca n-am mai avut chef sa merg la posta si am sunat oamenii...:D (oricum comandasem mai multe, "sa fie");
    -o idee vazuta la americani este sa trimiti o fotografie haioasa cu tine si mirele, ca un fel de carte postala, pe hartie mata/carton; sunt mai multe sanse sa fie pastrata ca amintire;
    - per total, detaliile pe care viitoarea mireasa le vede ca prin lupa, pentru ceilalti sunt la fel de departe ca si craterele de pe Luna: invizibile.
    Iti urez sa te distrezi la maxim si sa nu uiti ca evenimentul e in primul rand pentru tine si pentru el- restul lumii oricum vine cu chef de distractie, so don't worry about them!:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Multam fain de incurajari si sfaturi! Sper sa ma tina veselia si dragostea departe de fruntile incretite, comentariile snobilor si a celor mai pretentiosi invitati...uf...las ca o sa treaca si asta! :)

    RăspundețiȘtergere