joi, 22 aprilie 2010

''Civila'' nu poate fi spontana


M-a cerut anul trecut (2009) in martie, de Martisor... si am planificat sa facem nunta mare anul asta, in 2010, in iulie. Luna asta ne-a trasnit ca vrem sa facem cununia civila, ca nu mai avem rabdare si ca vrem sa scapam de inca o sarcina dificila.
Usor de zis, greu de facut, ca legile, birocratia si regulile de lemn din Romania ne-au dat peste bot.

Ne-am trezit intr-o sambata cu mult soare si dragoste multa ca vrem sa ne cununam pe 1 mai... si am purces la visat, zambit si anuntat pe cei mai dragi prieteni si familia. Ce nu am luat in calcul, este ca planurile astea trebuiau facute din mai mult timp...nu cu o saptamana si un pic inainte de data stabilita.

Stiam eu ceva de analize, am cautat pe net si am gasit acolo ca ne trebuie un dosar de acte pe care trebuie sa le depunem la Oficiul Starii Civile, in orasul de resedinta al unuia dintre noi (cum el e mai aproape de Timisoara, am zis ca e mai ok sa facem cununia civila in Hunedoara).

Azi, m-am hotarat sa caut unde putem sa facem analizele alea si cat ne costa si cand trebuie depuse. Nu mare mi-a fost mirarea cand am citit pe vreo trei situri diferite ca exista o asa zisa perioada de depunere actelor...si cand mi-am facut rapid niste calcule si mi-am dat seama ca nu prea pusca ce scria acolo cu realitatea...am intrat in panica. I-am scris unui amic casatorit de asta si i-am cerut ajutorul... Am gasit impreuna ca solutie sa sun mai bine direct la Primaria din Hunedoara si sa cer direct informatiile pretioase la Oficiul starii civile de acolo. Dupa ce am incercat de cateva ori in zadar sa sun direct la nr de telefon gasit pe net, am cerut sa mi se faca legatura prin Centrala, de la receptia Primariei. Am reusit.

A raspuns o d-ra cam apatica, cu un chef slabut de lucru dar cu un usor simt al umorului. Am aflat ca:

- actele pe care le cere Oficiul Starii Civile din HD pentru dosarul de depus sunt Actele noastre de identitate (originale si copii xerox), certificatele noastre de nastere (in original si copie), certificatul medical prenuptial (care e de fapt dovada ca suntem apti medical pentru cununie - desi analizele care trebuie facute, "nu ii intereseaza"... adica am cam inteles ca le putem face sau nu...atata timp cat ai certificatul ala...);

- actele astea trebuie depuse musai cu cel putin 10 zile inainte de data la care vrem sa ne cununam;

- certificatul medical nu este valabil mai mult de 14 zile, asta inseamna ca dosarul cu acte trebuie depus in minim 10 - maxim 14 zile de la data programata pentru cununie;

- programarea pentru cununie, in principiu se face la data cand depunem dosarul;

- trebuie sa platim si o TAXA de CASATORIE in valoare de 70 lei;

- ca o sa completam o serie de formulare si cereri ca sa fie toata treaba destul de formala si ''ca la carte''.

Ce ma irita pe mine cel mai tare acuma (pe langa faptul ca trebuie sa platesti inclusiv pe faptul ca te casatoresti... adica exista o TAXA pe asa ceva) e perioada aia de procesare a actelor depuse. Adica, de ce le trebuie functionarilor Primariei atata vreme ca sa proceseze niste acte, care, fie vorba intre noi sunt putine si nu trebuie traduse, transcrise, copiate sau caligrafiate ...ci doar introduse intr-un sistem electronic sau fizic unde va figura pentru posteritate in arhivele Primariei ca noi doi ne-am casatorit.

De ce trebuie sa asteptam atata vreme ca sa facem asta? Si de ce trebuie sa ma incarc cu atata timp inainte de emotii si nervi ... pentru ca sa putem semna o hartie, un contract, o adeverinta... care ne da dreptul mai apoi sa intram in biserica si sa declaram oficial ca suntem o ''familie"!

Asa ca... dupa tot chinul asta... mi-am dat seama ca solutia e sa ma calmez, sa ma gandesc la evenimentele ce vor veni cu seninatate si sa ne programam o alta data pentru "civila'', cand va fi sa fie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu